Börjar saker falla på plats?!

Hej mina kära läsare, ni är inte många, men trogna , hehe :P

Helgen gick, vart ganska lugn me tanke på att min hjärta e ur fas, eller hur man säger.
Fredag va ja ut lite smått, var hemma tidligt! Det var kul så länge de varad hehe .
Vaknade upp på Lördagen hemma i sängen , (eller ja i pettans säng) men mina sängkläder hehe ...
Sen kom mitt monglid hjärta igång , o dååå då trodde jag det var slut på mitt liv. Orkar inte ta upp nått!
Skit samma.

Måndag kom , händer inte så mycket just nu , eller jo de gör det vel kan man säga.
Igår var en dag då ja kände att nått borde hända, de gjorde det vel ..
Började dagen me o gå ut o fota lite, de är kul , men inte en grå dag som denna.. de är så grått o blött överallt..
men så här se Oslo ut en grå regning/snöig dag !
Nått gammalt hus med skysst konst!
 Trikken (spårvagnen )
 Love it!
Kyrkogården ja passerar varje dag!


Onsdag idag , o som sagt det rycker i sprit nerven , Bar tömning idag på yatzi , allt kostar 48 kronor..
Ska man passa på då vid sånna tillfällen , det blir ju aldrig så billigt, eller ska ja bara va hemma o spara mina pengar o spara på min pump (hjärtat) , låter som ett svårt val hehe .!
Iaf , ja de börjar lösa sig lite här , Igrå , FINALLY, fick jag min EGEN lägenhet.. i samma hurja bodde i förr.
Asså de känns så BRA, jag kommer få jobba hårt för att pynta, men detta är det jag vill.. nu kommer ja inte kunna gnälla på nån annan än mig själv.. o min karl ... dom ggr han ä där, men ja gillar o plocka efter han konstigt nog hehe !!
Var på visning igår.. redan då jag tog karln i handen så kände jag att denna lägenheten är min !
Ni får se bilder på den sen , svin fin , loft , svarta lack luckor.. lägenheten är bara ett år gammal , ny kaklat badrum , HUR FIN SOM HELST!! langar bilder på den sen ...
JObb fronten , ja den är lugn ännu, eller ja, jag har fått jobb på en advokat firma.. jag är sjuk taggad för det, men de är inte förns om en månad! Nu är de slut på baggy o sneakers, sjuk dress code där, på fredagarna får man klä sig i det man vill. Men nu blirre ett par skysst jeans , kavaj o high heles.! Faktiskt kul o klä upp sig o leka nån annan på dagarna o rikigt Doris på kvällarna.. o baggy o mössa, thats me !
Men sags o knyta slippsen !! ikkkkkke saaaaant?

Varför drar jag in på alla saker som är livs kvalite, då blir ju livet inte roligt att leva?!
Gå o lägga sig tidigt för att de är bra, men de är feeeeeettt tråkigt.
Sluta gå ut för att??
Äta nyttig mat för att?
Träna för att?

Mycket av det där är ju en del av livskvaliten , men oftast blir det att jag drar in på saker.
Jag måste hitta saker istället för att göra av med pengar, supa , shoppa..
Kanske gå på bio , visst dekostar ju , men de bidrar kanske till bättre hälsa..
hyra film , laga mat, jaaaa, göra andra saker som kan bidra till bra livs kvaltie..
Vet inte vad jag yrar om ... inte ni heller antar jag hehe !

Jag ska bli en vardags romantiker...Tror det håller kärleken vid liv längre än vad den oftast gör..
Lägga en gulig liten lapp nånstans , köpa en choklad bit .. hehe , näe men ni hajjar vad ni menar.
Ska visa fram fötterna mer, ta för mig o bli en "levalivist" livsnjutare rakt igenom ..
Jag blii njuta aset av mig av att bara dricka en god Latte typ ..
SOm Jimm carry filmen "yes man " den såg vi i Söndags.. han gick med i nått som kallades "Yes man "..
Han var tvungen att säga ja till allt , jaaa nästan iaf.. hans liv blev roligare men fick ju samtidigt en del komplikationer..
Grymt kul , och med det menar ja inte att ja ska börja säga "JA" till allt... men knyta slipsen helt enkelt...

Slut på skitsnacket!
Den första Februari får jag egen lägenhet med INTERNET i .. då blire mer blogg skrivnign BETTAN .. och mer bilder.
Mitt nya liv.. :P hehe


Puss o kram på er!


Kommentarer
Postat av: Bella

Du gjorde min DAG! Du har fått Jobb och Lgh, Shit vad glad jag blir, allt i ett. Nu Kan du börja fylla din grå vardag till något soligtare. JAG BLEV SÅ JÄVLA GLAD FÖR DIN SKULL!!

Yes Jag trivs som fan på mitt jobb på sjukan, Värdens bästa "kollegor".

Nu ska jag tami fasen se till att komma snart, ska göra klart praktiken och sen kanske försöka komma till något lov som kommer.

Jag älskar dig DORIS, Pusss

2009-01-21 @ 14:58:26
Postat av: bettan

bra kela sitter här flera gånger om dan och väntar på något nytt, blir hur glad som helst när du skriver puss

2009-01-21 @ 21:09:03
Postat av: Ems =)

duktig du är gumman på o ta kort! ( men de visste jag ju redan sen förr) jag ska köpa en systemkamera får se om ja hinner spara tills 17e maj när ja ska komma till oslo igen o hälsa på er! =)

jag kommer fre 6 feb o stannat tills mån 9 feb i OSLO!!!! kuligt va babe??!!! då kan vi väl hitta på nå driiit! cant wait 2 see U guys! fixa ferre då o så måste ja få träffa bästate pettan då med =)

kul när du uppdaterar bloggen ofta så man hänger med! alltid lika kul o läsa! miss U love U of all my heart! friends 4ever! puss puss från kyliga o tråkiga Gävle <3 / emsan

2009-01-22 @ 15:08:48
Postat av: bettan

men mickan för fan nu är det andra dan jag är här och inget nytt

kram bettan

2009-01-23 @ 11:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0