In Gävle...

Hej hopp!

Lördag kväll och jag är hemma, en HEL nykter helg har ja nog inte haft på år och dar!

Torsdag morgon bar det av till Gävle. För första gången kändes det skönt att åka hem.
Så underbart för Peter skulle åka me mig till Stockholm.. han fixade så vi fick en egen cupé.
Fyra säten för oss själv.. satt o snackade, sov, käkade o Pettan lirade på guran . Resan som brukar ta evigheter gick smärtfritt. Hade ända i tankarna hela tiden att på stationen skulle vi behöve säga "hej då" för 3 månader.
På tåget bestämde sig Peter för att åka me mig till Gävle. UNDERBAAART!!! fan så glad jag vart.

Väl i Gävle åkte vi hem o la av packningarna, drog ner till stan , hälsade på alla (familjen) o sen lite bolag.
SÅ BILLIGT!!!! handlade lite o sen käkade vi på nian .
Drog hem o tog en powernap o sedan en promme till Pappa, där bjöds det på musik, mat o dryck!!
Kändes så skönt o ha Peter där, han flöt in så bra o alla gillade honom.
Senare drog vi ner o gjorde slicken , lagom me folk o lite dans öl o snack! helt klart en bra kväll!

Vaknade upp på fredag i MIN STAD, MIN LÄGENHET, I MIN SÄNG med MIN Peter :) wonderful!
Tog en promme köpte frulle, så klart på vägen hem kommer de en sjuuuuuk skur, ungefär som att någon står och hinkar vatten över oss, vart till o springa upp i buskarna o gömma sig tills de värsta va över.
Var ju meningen att Peter skulle åka hem på Fredagen , men när vi satt på java o klockan närmande sej fyra fem insåg vi att nej ingen Peter ska åka hehe... Loveley! Drog en fika hos Bettan o luktade på bäbisen..
Vi pallade verkligen inte att dra ut o härja, så det vart max, chips o mys hemma i soffan !
Fan så skönt de var, att ligga hem o luktat på Peter o va hemma i Fredag :) Underbart!

Idag kom det jobbiga, Pettan va tvungen till att åka hem idag, insåg nog inte förns han dragit att det faktiskt e 3 månader tills ja får se han , ståd båda me tårar på perrongen när hans tåg kom .
Sista ordet jag hörde från han var Jag älskar dig!!
Sen sprang ja därifrån me tårana nere vid knäna! Vi kommer fixa detta, det vet jag. och det säger du me
" Det får lov att gå"  Och det får de tamefan göra allså.. och jag ska stå o vänta på dej på Arlanda som du vill.
Nemas problemas.

Lördag idag, och jag är hemma, tycker ni ska tycka att jag är duktig!
Imorn kan det tänkas bli furuvik me lite familjemedlemmar, va ju liksom inte igår man va där inte!

Älskar dig Peter!

Kommentarer
Postat av: Bella

Börja gråta när jag läse detta inlägg, så roligt att du träffat peter, helt J*vla underbar kille.

älskar dig syster.

2008-09-07 @ 15:22:06
Postat av: lilljojjo

du är tuff du! häller med bella ja! stenhårt

2008-09-07 @ 22:36:38
URL: http://lilljojjo.blogg.se/
Postat av: ems

så när tänkte du berätta för en gammal barndomsvän att du var hemma istan på besök me bullemupp snoop dogg..jaja kärt barn har många namn! halllååå hade kanske velat säga hej o skaka lurviga med er!!! snyft! men hoppas du hade världens bästaste helg me honom o familjen! =) puss puss o säg till nästa gång!!!

2008-09-07 @ 23:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0