Doris in tha house!

blogga, eller hur säger man , peter säger  be-logga och fjesbook! så säger ba dom som inte använder sej av finesserna , haha!

Jag har inte skrivit på länge, kan tänkas vara för att ja varit i en liten svacka och vårat internet har ikke fungeret!
Men nu har man tur när man kommer hem först, så fungerar det!

Ja, har just räknat på mina smutsiga fingrar att jag bott i Oslo nu 9 månader, känner på mej att det kan bli många fler..
Det går inte rikigt som jag tänkt mej , men de är inte ofta det gör det! har lärt mej att ta en timme i taget, att ta en DAG i taget funkar fan inte för mej , hehe! Jag bor mitt i sentrala Oslo me 2 brudar, idag kommer den fjärde, kan bli ett konstant kakkel då , tur man har ställen att fly till ibland.  På Söndag flyttar Lisus ut och min bästa Alex flyttar in , hur skönt som helts kommer det bli , men dock bara till den 27 Juli , för då är det dags o flytta till nå annat place, de pallar ja verkligen inte o fundera på !
Jobbet går finusmangus :D speciellt när man har ögongodis o se på och en underbar brud o härja med!
E vel dom som får mej att gå till jobbet faktiskt, kan ju inte påstå att de är så givande o sköta plander i oslo.
Massa sten rika företag som inte pallar vattna sina egna planter.
- ursäkta skulle du kunna torka lite här....?
- Öh, din trötta jävla norrbagge, ser ja ut som en städerska eller, ja har vattenkanna??!

(inge illa om norrbaggarna , men ibland e dom lite trötta.)
en kollega till mej , Joakim , ja runt 30 iallafall...
VI var o jobbade på en Bank o norge, liten sådan , inte alls många planter! tänkte att de var dags för en pause, så bjuder dom på kaffe där, vi satt oss ved soffgruppen och joakim var först på kaffe termosen ...
Börja pumpa/trycka utav bara helvete, kom inge kaffe, jag låg på golvet som en idiot inne på banken o skrattade sönder mej , ???!
Dåhar joakim satt muggen under fel grej , allså de finns ju en grej som står ut från termosen där kaffet kommer ut och sen på andra sidan e ju liskom annårdningen som håller ihop termosen och locket... under tiden han pumpade ut kaffe o såg ut som ett frågetecken så hade han ju lätt pumpat ut två koppar kaffe på heeeeeela bordet, jag fick mej ett gott skratt å sa att han IQ va  lite som på en 9-åring! haha inte nog med det hade vi firmafest, mitt i veckan , dom bjöd på alkohol och man fick ta sen firma bil till jobbet. självklart får man inte dricka o köra samtidigt i norge heller...
Joakim tog sin bil till festen , o han hade bestämt sej för att inte dricka. Det gjorde han än då , började tjaffsa med näst högsta chefen om löner o ditt o datt, han vart förbannad o satt sej i bilen och körde hem , FULL!!
ni kan ju undra om han fick sparken med omedelbar verkan !! synd om han eller va han ba jävligt klantig?

Klantig va ju jag i Helgen ..
Använde min firma tele, för ja hade inte stach på min tele..VI får de , så ni vet hehe!!
Iaf när ja kommet till jobbet ida så kom en av cheferna o frågade..
-Michaela , vela du bengt något viktigt i Fredags kväll vid tolv på natten ??!!

Vela ba skjunka genom jorden ..

-Nä inte direkt, hehe (röd som en tomat)

hade lyckats ring han på fyllen , vart nog ingen konversation , tack o lov, men pinsamt ändå o ringa chefen på fyllen!
Som allt annat så bjuder ja tamefan på den !
nu blire latte på sör o lite surf!

Simma luuuuuuuuuuuuungt /doris


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej!



ser ut som livet rullar på bra där i Oslo.. men vem är ögongodiset då? :) hihi saknar dig massor, love <333

2008-06-24 @ 18:22:31
URL: http://chaarlottaberggren:blogg.se
Postat av: jojjo

du e go du!!! ja visst känns det som man är en i massa nu då? men va fan man vill inte kallas för bloggare... känns ju lite konstigt ju.... ja DU vet ju var jag menar..??? eller. men du måste skriva lite oftare tyckér jag! puss puss

2008-06-24 @ 20:46:59
URL: http://lilljojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0